Naslovna Vesti Content marketing i skretanje pažnje

Content marketing i skretanje pažnje

15

U marketinškom svetu 2018. godine content marketing, ili marketing sadržaja, predstavlja jednu od glavnih pozicija, budući da su dani kada se pažnja potencijalnih klijenata privlačila razgovorom stvar prošlosti.

Tako content strategija podrazumeva povezivanje sa ciljnom publikom preko blog postova, e-knjiga, video sadržaja, infografik te na mnoge druge načine, pa se na taj način polako gradi poverenje, te kredibilitet, a kroz procese u kojima se korisnici informišu, edukuju i učestvuju u rešavanju problema, što stvara veze koje potencijalne klijente pretvaraju u klijente koji plaćaju.

Termin „content marketing“ prisutan je već nekoliko godina, te podrazumeva kreiranje sadržaja čiji je glavni cilj da ostave utisak, te da određenoj ciljnoj grupi prodaju neku ideju, dok je cilj tradicionalnog marketinga uvek prodaja samog proizvoda, koji je konačni produkt ideje koja mu je prethodila. Tako stari načini oglašavanja više nisu dovoljni, budući da su potencijalni korisnici prezasićeni, pa napadne reklame više ne privlače njihovu pažnju. Ciljne grupe, te moderan čovek, danas žele smisao, zabavu, i, što je možda najvažnije, kvalitetnu i korisnu informaciju.

Tako content marketing može da bude u obliku članka, newsletter-a, mejla, e-knjige, infografika ili izveštaja, a cilj mu je da poveća vidljivost nekog brenda, i da stvori atmosferu povezanosti i razumevanja, a zarad uspostavljanja kvalitetnog odnosa, koji osigurava kupovinu nekog proizvoda, te konzumaciju na „duže staze.“

Budući da je pažnja modernog čoveka, kao i čovek sam, doživela svojevrsnu evoluciju, a koja uključuje slabiju koncentraciju, te brze promene u interesovanju, tradicionalne marketinške metode nisu delotvorne kao ranije, te content marketing predstavlja dobar način za privlačenje i održavanje pažnje, jer pruža sadržaje koji nedvosmisleno targetiraju neku publiku, te joj pružaju određeni smisao, jer ova u njima prepoznaje stvari koje su joj važne, te za nju imaju određeno značenje.

Jedan od najzanimljivijih primera content marketinga je video pod naslovom Dumb Ways To Die, koji je sigurno poznat široj publici, a koji se pojavio 2012. godine. Iako liči na pesmicu iz nekog mračnog animiranog filma, ovaj video je, u stvari, kampanja australijske železnice, a cilj joj je bio podizanje svesti o bezbednosti na i u blizini železničkih pruga. Kampanja se pokazala kao vrlo uspešna, te je stopu smrtnosti među učesnicima u železničkom saobraćaju smanjila za čak 21%, te dovela do toga da na nju reaguju i mlađe generacije, koje su na taj način u svoju sferu interesovanja uključile i bezbednost o kojoj mladost ne razmišlja baš tako često.

*Ako ste u ovom tekstu prepoznali sopstvena interesovanja, dođite na BIZIT seminar Sve(t) je marketing koji organizujemo 6. juna u Klubu poslanika u Beogradu. Prijavite se na vreme kako biste ostvarili popuste.

Izvor: Forbes

Source: PC Press Content marketing i skretanje pažnje